Skip to main content
 

Hej

Välkommen till höstens nyhetsbrev från oss på Time Care! Med nya friska tag efter sommaren pågår flera spännande saker hos oss, och säkerligen hos er likaså. I detta nyhetsbrev vill vi dela med oss av information om produktuppdateringar, utbildningsmöjligheter, med mera

Vänligen,
Erik Stone

Time Care Planering

Höstens version, 19.2, är nu i slutfasen innan vi levererar den till er kunder. En av nyheterna i denna version är att det också går att skapa ett vård av barn-pass vilket du knyter barnet och dess fördelsedata till. Vid exporten till Personec P följer denna information med och medarbetaren behöver inte registrera detta på nytt i självservice.

Det är nu också möjligt för Cloudkunder att logga in via Svensk e-identitet. Hör av er till er kontaktperson hos Time Care för mer information

I rapporter har vi lagt till:

  • Kostnadsrapporten
  • Inlånade personer på tjänstgöringslistan
  • Avancerade rapporters olika inställningar för att visa och dölja kolumner samt vilken ordning sorteringen ska vara i

Även en ny rolltyp, Övrigt, kommer finnas. Behörigheter med den rolltypen får en annan startsida där de kan se alla medarbetare på samtliga arbetsplatser de har tillgång till i en och samma vy. Detta blir exempelvis väldigt praktiskt om du är samordnare över flera avdelningar som samarbetar.

Time Care Pool

Den nya versionen 19.2 har nu släppts till några förhandskunder som är med och testar all ny och gammal funktionalitet. Det är med spänning vi väntar på återkoppling på vad de tycker om det vi utvecklat för denna version

Nytt är bland annat att det går att trycka på telefonnummer som länk istället för att knappa in numret – detta fungerar både i Windows- och Webbklienten. I flera moduler går det nu även att byta aktivitet i redan registrerad beställning. Vi har även lagt till två nya urvalskriterier i översikt personal, infört två olika sätt att dela en beställning som innehåller föera pass, samt att via en specialbehörighet och en inställning kan ni nu bestämma vilken/vilka roller som får skapa en historisk beställning

Tilläggsmodulen Statisitik (Avancerade rapporter) har fått utökad funktionalitet: några nya fält för Beställningspass samt den nya datakällan Person. Detta möjliggör bland annat att få fram antal timmar en person registrerat tillgänglighet, både via Time Care Pool och importerade schemapass från Time Care Planering som är satt som tillgänglig tid

Tjänster

Uppdateringsutbildningar

Pia Nilsson kommer snart hålla i uppdateringsutbildningar för version 19.2 runt omkring i Sverige! Turnén börjar i Stockholm den 21 november och avslutas i Luleå den 10 december – med flera stopp där emellan. Klicka här för mer information.

 

Heltid som norm

Implementering av Heltid som norm pågår för fullt i hela vårt avlånga land och kopplat till det så har vi en hög efterfrågan på vår tjänst schemaanalys. Vi ser även en ökad efterfrågan av hjälp med schemaläggning kopplat till hållbarhet och ekonomi. Kontakta oss om ni vill ha besök för att diskutera era specifika utmaningar med heltidsinförandet, schema eller bemanningsfrågor generellt.

Webbinar

I oktober sänder några av våra konsulter två webbinar med fokus på förändringsarbete och medarbetarengagemang. Det första webbinaret hölls den 2 oktober och det andra hålls den 16 oktober. Vi är medvetna om att dessa snabbt blev fullbokade och återkommer snart med fler webbinar. Håll utkik här efter kommande webbinar!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vi utger Time Care Nyhetsbrev fyra gånger per år. Vill du säkerställa att du får brevet går det utmärkt att prenumerera. Klicka här för anmälan. Det går även att hålla sig uppdaterad via vår hemsida under “Nyheter och event”.