Skip to main content
 

COVID-19 Resurscenter | Sveriges upplaga | Tips och tricks

Vi har samlat ihop ett antal korta tips och tricks i våra system som kan inspirera er i ert arbete i dokumentet nedan. Se även våra inspelningar av tidigare webbinar samt länkar till kommande webbinar.

Tips och tricks

Under den rådande situationen gällande coronaviruset är det många av er som arbetar för fullt med beredskap inför ett eventuellt större utbrott som direkt påverkar era verksamheter. Vi kan stå inför en situation där en stor del av den arbetande befolkningen är sjuk eller befinner sig i karantän, vilket kan leda till ett temporärt stort bortfall av ordinarie personal, timanställd personal samt även administrativ personal. Ett sådant läge kan komma att ställa helt nya krav på schema- och bemanningsarbetet.

Vi har sammanställt ett antal tips och tricks för hur våra system kan användas under rådande situation. En del av dessa kan vara funktioner kopplade till moduler som ni inte har i er organisation, men vi hoppas att alla kan hitta något av värde.

Frågor, svar och kundtips från webbinaren

Här kan du ladda ned en sammanställning av besvarade frågor inkomna under våra webbinar.

Uppdaterad: 29 april 2020