Hej

Jag vill med dessa rader tacka er alla för ett fint samarbete under årets första halva. Vi är glada och stolta över att se ett sådant stort engagemang hos våra kunder på våra utbildningar, seminarier och nätverksträffar. Era synpunkter och feedback är ovärderliga för oss. Slutligen vill jag önska en riktigt skön sommar!

Vänliga hälsningar
Erik Stone

Time Care Planering

Time Care Planering 19.1 släpptes i början av april och innehåller många förbättringar och nyheter i Time Care Multi Access.

Nytt i 19.1-versionen är att det går att sköta all hantering av integrationer och licenser i Time Care Planering Multi Access. En ny rapport finns också, Summa timmar i intervall. Utöver detta sker en viktig förändring bakom kulisserna som kräver åtgärd. En ny funktionsåtkomst som heter ”Multi Access: Visa avancerade funktioner” har tillkommit. Den måste tilldelas till de funktionsgrupper som ska kunna fortsätta använda ett dussintal funktioner som idag finns tillgängliga under andra funktionsåtkomster.

Samtidigt har utvecklingen av höstens 19.2-version redan hunnit ganska långt, mer info om innehållet i den versionen kommer i nästa nyhetsbrev!

Time Care Pool

19.1-versionen av Time Care Pool har nu funnits tillgänglig för er kunder en tid. Vi har fått mycket positiv feedback på nyheterna som kom, men tyvärr uppstod också vissa prestandaproblem för några kunder. Vi har jobbat och jobbar fortfarande med dessa problem.
Samtidigt försöker vi arbeta med 19.2-versionen där ett antal kundönskemål kommer med. Sökning på personnummer med bindestreck, nya urvalskriterier i Översikt personal, olika sätt att dela en beställning som innehåller flera pass, utökad funktionalitet i Statistik (Avancerade rapporter) samt inställningar för hur långt bakåt i tiden en beställning får sparas är några av nyheterna.

Det återstår ett par veckor av vår utvecklingsperiod så det kommer förhoppningsvis med några fler nyheter till höstens version.

Time Care Scheduler

Nu närmar vi oss sommaren och med det också slutfasen för utvecklingen av 19.2. Några av de nyheter som kommer är ett förtydligande av aktivitetslinjen i grafen i Time Care Scheduler, samt, i programdelen Viktning, möjligheten att se en regel som finns med antingen flera gånger i samma avtal eller i flera olika avtal men som alla påverkar sessionen. Det kommer också gå att vikta dessa rader olika, till exempel max antal pass per dag. Har du inställningen 1 i den ena regeln (vardagar) men 2 i den andra regeln (helg) så kan du vikta dessa olika eller inte alls beroende på hur du optimerar just den gången.

Vi har också tagit bort kontrollen av aktiviteter som inte ingår i bemanningen för den här sessionen från kontrollen som sker vid start av optimeringen.

Tips!

Schemaöversikten

Du använder väl funktionen att visa 28 dagar i Schemaöversikten i Multi Access? Den ger en komprimerad bild av en 4-veckorsperiod där du ser balansen i schemat på ett bra sätt. Hur ser helheten ut fördelat på 4 veckor

Karensregler

I och med de nya karensreglerna från årsskiftet finns det behov av att se över hur ni hanterar schema för personal som går på bilaga D, poolanställda. Vi rekommenderar att ni schemalägger denna personalgrupp i Time Care Planering Multi Access eftersom man då erhåller ett placeringsschema i Personec P från vilket medarbetarnas frånvaro hanteras. Genom detta får ni också bra uppföljningsmöjligheter på deras tid. Om ni har tillägget Avancerad bokning för Time Care Planering Multi Access och Time Care Pool så uppdateras schemat både för medarbetaren och på den enhet som denne arbetat på. Kontakta din kundansvariga.

Schemaanalys

Vi har märkt en högre efterfrågan på schemaanalyser i samband med heltidsinförande. Vi tillhandahåller givetvis den tjänsten och vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss.

Frukostseminarium

Under maj månad bjöd vi in till två frukostseminarier, ett i Stockholm med fokus på bemanningsekonomi och ett i Göteborg där temat var Effektivitet vid heltidsinförande. Det var välbesökta seminarier med bra diskussioner och nätverkande.

Se till att hålla utkik i våra olika kanaler efter fler kommande seminarier och event efter sommaren!

Vår Support

Från juni får du som kund möjlighet att ge oss feedback på vår kvalitet. Vid avslutat ärende hos supporten får du som är ärendeställare ett mejl där du helt enkelt väljer om du är nöjd eller inte nöjd. Det kommer också att finnas utrymme för egna kommentarer om man vill. Vi blir glada för konstruktiv kritik på både det som är bra och det som är dåligt. Då får vi koll på vad vi behöver förbättra och vad vi redan gör bra.

Webbinar

I slutet av maj höll Time Cares Marcus Gustavsson ett webbinar om bemanningsekonomi med element från hans presentation från Time Care Forum. Vi hoppas att ni tyckte det var intressant och att ni fick med er nyttiga tankeställare!

Vi planerar att efter sommaren hålla fler webbinarier om aktuella och viktiga ämnen inom bemanningsområdet. Mer information kommer längre fram. Se till att hålla dig uppdaterad i våra olika kanaler!

Socialchefsdagarna

Time Care kommer som tidigare år delta på den återkommande konferensen Socialchefsdagarna!

Konferensen har sitt fokus på socialtjänst och andra angränsande områden, och hålls i år i Umeå den 25 till 27 september. Du kommer kunna träffa oss i monter 217.

Hoppas vi ses där!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vi utger Time Care Nyhetsbrev fyra gånger per år. Vill du säkerställa att du får brevet går det utmärkt att prenumerera. Klicka här för anmälan. Det går även att hålla sig uppdaterad via vår hemsida under “Nyheter och event”.